Izbirni predmeti
V knjižici so zbrani predlogi obveznih izbirnih predmetov, ki jih bo šola ponudila. Za vsak predmet je nakazana glavna vsebina in predvideni osnovni cilji. Podrobnejše informacije dobite na uradni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Urnik izbirnih predmetov (2020/2021)
Predmet/skupina |
Oznaka |
Izvajalec |
Učilnica |
Urnik – učna ura |
Nemščina I |
NI1 |
Tanja FAJMUT |
360 |
sreda 7., 8. |
Nemščina II |
NI2 |
Tanja FAJMUT |
360 |
četrtek 6., 7. |
Nemščina III |
NI3 |
Tanja FAJMUT |
360 |
petek 6., 7. |
Španščina 1 |
ŠI1 |
Tea JELNIKAR |
171 |
ponedeljek 7., 8. |
Španščina 2 |
ŠI2 |
Tea JELNIKAR |
171 |
sreda 7., 8. |
Španščina 3 |
ŠI3 |
Tea JELNIKAR |
171 |
petek 6., 7. |
Francoščina 1 |
FI1 |
Nataša MUKAETOVA |
129 |
ponedeljek 7. torek 5. |
Francoščina 3 |
FI3 |
Nataša MUKAETOVA |
129 |
ponedeljek 0., četrtek 0. |
Likovno snovanje I |
LS1 |
Anamarija BUKOVEC |
144 |
petek 6., 7. (1. polletje) |
Likovno snovanje II |
LS2 |
Anamarija BUKOVEC |
144 |
četrtek 6., 7. (1. polletje) |
Likovno snovanje III |
LS3 |
Anamarija BUKOVEC |
144 |
torek 6., 7. (1. polletje) četrtek 6.. 7. (2. polletje) |
Računalništvo I: Urejanje besedil |
UBE |
Lidija Pečar |
205 |
četrtek 6., 7. |
Obdelava gradiv – Umetne mase |
OGU |
Ines HUBER |
146 |
petek 6., 7. (1. polletje) |
Filmska vzgoja |
FVZ |
Uroš MAROLT |
246 |
ponedeljek 7. |
Robotika v tehniki Elektronika v robotiki |
RBT EVT |
Breda URANKAR |
132 |
Ponedeljek 7., 8. (1. polletje) |
Poskusi v kemiji |
POK |
Helena DROLE |
133 |
četrtek 6., 7. (1. polletje) |
Glasbena dela |
GD |
Andreja ŠMIGOC |
115 |
|
Sodobna priprava hrane |
SPH |
Mojca ŠKOF |
155 |
torek 6., 7. (1. In 2. polletje) |
Gledališki klub |
GKL |
Katja PETRIC |
166 |
torek 6., 7. (1. polletje) |
Ples |
PLE |
Katarina ČEPIČ |
Dvorana |
ponedeljek 0. |
Astronomija – Sonce, Zemlja, Luna |
SZL |
Helena LESKOVAR |
365 |
četrtek 0. |
Šport za sprostitev |
ŠSP |
Barbara RAMOVŠ ORŠIČ, Nataša ZUPANC |
TV |
torek 5. |
Šport za zdravje |
ŠZZ |
Nataša ZUPANC |
ŠOTOR |
ponedeljek 7. sreda 0. |
Šport za zdravje |
ŠZZ |
Nataša ZUPANC |
TV |
ponedeljek 7., sreda 0. |
Izbrani šport ODBOJKA |
IŠPO |
Saša ENGELMAN |
TV |
ponedeljek 7. (1. skupina) sreda 7. (2. skupina) |
Izbrani šport KOŠARKA |
IŠPK |
Luka STERLE |
TV |
sreda 0. |
FRANCOŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8., 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
NEMŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8. in 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
ITALIJANŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Pri pouku je poudarek na praktični uporabi jezika, predvsem govorjenju. Pouk poteka v manjši skupini in v sproščenem vzdušju. Križanke, vaje na računalniku, gledanje odlomkov televizijskih programov, popevke in igre (tombola) popestrijo naše druženje.
Če sta ti všeč melodija italijanskega jezika in mediteranska radoživost Italijanov, se nam pridruži.
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
ŠPANŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8., 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
VERSTVA IN ETIKA
To je predmet, ki odkriva skrivnosti različnosti pogledov na življenje na planetu Zemlja. Delo poteka z uporabo različnih tehnik – debata, pogovor, izdelovanje plakatov. Je predmet za vse tiste, ki radi potujejo ali brskajo po leksikonih.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
RETORIKA
»Govor je mogočen gospodar, ki s skrajno majhnim in skoraj docela nevidnim telesom izvršuje najvišja božanska dejanja. Zmore namreč tako pomiriti strah in pregnati žalost, kakor tudi vzbuditi veselje in okrepiti usmiljenje.«
(Georgias, Hvalnica Heleni)
Retorika je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu spremlja tako rekoč celotno človeško zgodovino. Nikakor ne gre za sestavljanje govornih nastopov, ampak nam pokaže in nas nauči, kakšna je moč besede. In beseda lahko premika gore.
Učenci se seznanijo s pojmi, oblikami in tehnikami prepričevanja ter argumentiranja. Naučili se bodo samostojnega, koherentnega in kritičnega oblikovanja ter izražanja stališč in oblikovanja prepričevalnih tehnik.
Obseg ur: 32 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
GLEDALIŠKI KLUB
Poskušali se bomo znebiti treme pred nastopanjem, urili bomo pravilno izgovarjavo in pripravili pravo gledališko predstavo. Ker je igralski poklic dinamičen, tudi mi ne bomo ves čas tičali samo v razredu, ampak bomo obiskali Slovenski gledališki inštitut, kjer se bomo s pomočjo delavnic in iger še pobliže spoznali z gledališkim svetom, si ogledali gledališko predstavo ter zakulisje nastajanja le-te. Z gledališko predstavo, ki jo bomo pripravili, se bomo predstavili tudi na gledališkem festivalu Festival gledaliških sanj.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda, ki še niso obiskovali tega predmeta.
LIKOVNO SNOVANJE I
Učenci razvijajo svoj domišljijski svet in sproščajo lastno likovno ustvarjalnost. Ob tem učenci:
- razvijajo svojo umetnostno motoriko,
- izpopolnjujejo likovne tehnike,
- se urijo v prepoznavanju in vrednotenju likovnih del.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7. razreda.
LIKOVNO SNOVANJE II
- Slikanje: gvaš, tempera, mešane tehnike (oljna voščenka, lepljenka).
- Plastično oblikovanje: kartonske konstrukcije.
- Grafika: monotipija, linorez.
- Risanje: svinčnik, tuš, oglje, suhe barvice, flomaster.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 8. razreda.
LIKOVNO SNOVANJE III
- Vidna sporočanja: razvijanje pozitivnega odnosa do vloge vizualnih komunikacij.
- Kiparstvo: kip in ambient – razvijanje prostorske predstavitve in plastične občutljivosti.
- Prostorsko oblikovanje: spoznavanje oblikovanja prostora kot kulturne dobrine.
- Risanje: zlati rez, s katerim razvijajo zmožnosti kompozicijskega raziskovanja.
Obseg ur: 32 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
ŠOLSKO NOVINARSTVO
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
POSKUSI V KEMIJI
Učenci:
- Proučujejo in poglabljajo znanja o okolju.
- Razvijajo veščine eksperimentalnega dela.
- Spoznajo značilnosti eksperimentalnega dela.
- Opazujejo eksperimente, beležijo podatke, postavljajo zaključke in poročajo.
- Samostojno po navodilih izvajajo preproste eksperimente.
Obseg ur: 35 ur letno po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 8. in 9. razreda.
RAČUNALNIŠTVO I – UREJANJE BESEDIL
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Uporabljati računalnik kot orodje, ki nam lahko olajša učenje in delo.
- Iskati informacije v različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Pisati in urejati besedilo v urejevalniku besedila.
- Izdelati kakovostno računalniško predstavitev.
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
RAČUNALNIŠTVO II – MULTIMEDIJA
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Uporabljati računalnik kot orodje, ki nam lahko olajša učenje in delo.
- Iskati informacije po različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Fotografirati in snemati s tabličnim računalnikom ter posnetke nato obdelati.
- Programirati v programskem jeziku Python.
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 8. in 9. razreda.
RAČUNALNIŠTVO III – RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Kako so računalniška omrežja zgrajena in kakšne vrste omrežij poznamo.
- Iskati informacije po različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Varovati in zaščititi svoje in tuje podatke.
- Izdelati spletno stran (WordPress, HTML).
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 32 ur letno po ena ura tedensko.
Program: Za učence 9. razreda.
ASTRONOMIJA – SONCE, ZEMLJA, LUNA
Obseg ur: 35 ur letno po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
PREHRANA – SODOBNA PRIPRAVA HRANE (za učence 7. in 8. razreda)
Pri predmetu se učenci učijo, kako si s hrano ohranjamo zdravje in ga krepimo. Nadgrajujejo že pridobljeno znanje pri gospodinjstvu. Znanja, ki jih pridobijo, so primerna za uporabo v vsakodnevnem življenju. Predmet je še posebno dobrodošel za tiste učence, ki nameravajo nadaljevati šolanje na agroživilskem, turističnem in zdravstvenem področju. Delo se pretežno izvaja v individualni obliki.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program: Za učence 7. in 8. razreda
PREHRANA – NAČINI PREHRANJEVANJA (samo za učence 9. razreda)
Pri predmetu se učenci učijo, kako si s hrano ohranjamo zdravje in ga krepimo. Nadgrajujejo že pridobljeno znanje pri gospodinjstvu. Znanja, ki jih pridobijo, so primerna za uporabo v vsakodnevnem življenju. Predmet je še posebno dobrodošel za tiste učence, ki nameravajo nadaljevati šolanje na agroživilskem, turističnem in zdravstvenem področju. Delo se pretežno izvaja v individualni obliki.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program: Za učence 9. razreda
OBDELAVA GRADIV – UMETNE SNOVI
Predmet omogoča spoznavanje različnih materialov.
Ob delu z umetnimi masami učenci:
- Urijo motoriko rok in celega telesa.
- Spoznavajo material in njegove lastnosti.
- Spoznavajo orodja za obdelavo.
- Pridobivajo izkušnje ob lastnih kreacijah.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
ROBOTIKA V TEHNIKI (za učence 8. razreda)
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 8. razreda.
ELEKTRONIKA Z ROBOTIKO (za učence 9. razreda)
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 9. razreda.
ŠPORT ZA SPROSTITEV (za učence 7. razreda)
- badminton (5 ur), plezanje, orientacija, lokostrelstvo ali tek na smučeh – Rakitna (6 ur), tenis (5 ur),
- streljanje z zračno puško (3 ure), dvoranski hokej (3 ure), odbojka oz. odbojka na pesku (10 ur), spremljanje novih športov (2 uri).
Program bo potekal v naravi, hribih, telovadnici, na zunanjih igriščih.
Obseg ur: 35 ur letno; po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 7. razreda.
Opomba: Del programa bo zaradi specifike lahko organiziran tudi ob sobotah.
ŠPORT ZA ZDRAVJE (za učence 8. razreda)
- nogomet, odbojka, košarka, atletika in splošna kondicijska priprava, badminton, floorball, in druge igre.
Program bo potekal v telovadnici, na zunanjih igriščih, v naravi.
Obseg ur: 35 ur letno; po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 8. razreda.
Opomba: Del programa bo zaradi specifike lahko organiziran tudi ob sobotah.
IZBRANI ŠPORT – ODBOJKA, NOGOMET ali KOŠARKA
Program se bo izvajal v telovadnici, na zunanjih igriščih, v naravi. Na prijavnici navedite želeni šport.
Obseg ur: 32 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
PLES (Ples, Starinski in družabni plesi, Ljudski plesi)
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
GLASBENI PROJEKT
Obseg ur: 35 ur letno, ena ura tedensko ali dve uri na štirinajst dni.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
LITERARNI KLUB
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
FILOZOFIJA ZA OTROKE: KRITIČNO RAZMIŠLJANJE
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
VEZENJE: OSNOVNI VBODI IN TEHNIKA VEZENJA
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
TURISTIČNA VZGOJA
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda. Skupina je lahko heterogena.
ZGODOVINA – ODKRIVAJMO PRETEKLOST SVOJEGA KRAJA
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7. ali 8. razreda.
FILMSKA VZGOJA – KAJ JE FILM
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.