Izbirni predmeti
Izbirni predmeti so namenjeni raziskovanju vaših interesov in nadgrajujejo vsebine obveznih predmetov. Zanje veljajo enaka določila kot za redne predmete: potrjen učni načrt, učbenik, številčne ocene, usposobljen učitelj.
V knjižici so zbrani predlogi obveznih izbirnih predmetov, ki jih bo šola ponudila. Za vsak predmet je nakazana glavna vsebina in predvideni osnovni cilji. Podrobnejše informacije dobite na uradni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Urnik izbirnih predmetov (2023/2024)
Predmet/skupina |
Ozn |
Izvajalec |
Učil. |
Urnik – učna ura |
Nemščina I |
NI1 |
Petra IVETIĆ CERAR |
368 |
Sreda 6., 7. |
Nemščina II |
NI2 |
Petra IVETIĆ CERAR |
367 |
Ponedeljek 6., 7. |
Nemščina III |
NI3 |
Petra IVETIĆ CERAR |
368 |
Ponedeljek in torek 0. |
Španščina 1 |
ŠI1 |
Tea JELNIKAR |
369 |
Ponedeljek 6., 7. |
Španščina 2 |
ŠI2 |
Tea JELNIKAR |
369 |
Petek 7., 8. |
Španščina 3 |
ŠI3 |
Tea JELNIKAR |
360 |
Ponedeljek in torek 0. |
Italijanščina 1 |
IT1 |
Karmen BIZJAK MERZEL |
171 |
Sreda 6., 7. |
Francoščina 2 |
FI2 |
Nataša MUKAETOVA |
129 |
Ponedeljek 6., 7. |
Francoščina 3 |
FI3 |
Nataša MUKAETOVA |
129 |
Ponedeljek in torek 0. |
Likovno snovanje I |
LS1 |
Urša LESAR |
LUM |
Torek 7., 8. (2. polletje) |
Likovno snovanje II |
LS2 |
Urša LESAR |
LUM |
Torek 7., 8. (1. polletje) Četrtek 7., 8. (2. polletje) |
Likovno snovanje II |
LS2 |
Urša LESAR |
LUM |
Sreda 6., 7. (1. polletje) |
Računalništvo I: Urejanje besedil |
UBE |
Lidija PEČAR, Ivana GREGEC |
205 |
Sreda 0. |
Računalništvo II: Multimedija |
MME |
Špela PUČKO |
205 |
Četrtek 0. |
Računalnštvo III: Računalniška omrežja |
ROM |
Lidija PEČAR |
205 |
Petek 6. |
Robotika v tehniki |
RVT |
Uroš MEDAR |
146 |
Četrtek 7., 8. (1. polletje) |
Logika 1, 2, 3 |
LOG |
Uroš MEDAR |
130 |
Četrtek 0. |
Obdelava gradiv – umetne snovi |
OGU |
Ines HUBER |
146 |
Torek 7., 8. (2. polletje) |
Rastline in človek |
RČL |
Teja ZALAR |
155 |
Petek 7., 8. |
Raziskovanje organizmov v domačem okolju |
ROD |
Tatjana KERŽAN |
145 |
Četrtek 7. |
Poskusi v kemiji |
POK |
Helena DROLE |
133 |
Torek 7., 8. (1. polletje) Sreda 6., 7. (1. polletje) |
Glasbena dela |
GLD |
Špela PUČKO |
115 |
Petek 0. |
Sodobna priprava hrane |
SPH |
Mojca ŠKOF |
155 |
Četrtek 7., 8. |
Turstična vzgoja |
TVZ |
Mojca ŠKOF |
155 |
Torek 7., 8. (1. polletje) Torek 7., 8. (2. polletje) Četrtek 7., 8. (1. polletje) |
Šolsko novinarstvo |
ŠNO |
Darija MEŽNAR STEKLASA |
129 |
Petek 6. |
Vzgoja za medije: Televizija |
TVZ |
Eva ZORE |
166 |
Ponedeljek 0. |
Astronomija: Daljnogledi in planeti |
DPL |
Maja ILAR |
360 |
Četrtek 0. |
Šport za sprostitev (4 sk.) |
ŠSP |
Lucija ZMAJŠEK |
TV |
Torek 0., torek 6., sreda 0. |
Šport za zdravje (4 sk.) |
ŠZZ |
Nataša ZUPANC, Kaja DEREANI, Lucija ZMAJŠEK |
TV |
Ponedeljek 0., Torek 0., Sreda 6. |
Izbrani šport ODBOJKA (2 sk.) |
IŠPO |
Kaja DEREANI |
TV |
Ponedeljek 7., četrtek 6. |
Izbrani šport KOŠARKA (2 sk.) |
IŠPN |
Luka STERLE |
TV |
Ponedeljek 7., sreda 0. |
FRANCOŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8., 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
NEMŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8. in 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
ITALIJANŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Pri pouku je poudarek na praktični uporabi jezika, predvsem govorjenju. Pouk poteka v manjši skupini in v sproščenem vzdušju. Križanke, vaje na računalniku, gledanje odlomkov televizijskih programov, popevke in igre (tombola) popestrijo naše druženje.
Če sta ti všeč melodija italijanskega jezika in mediteranska radoživost Italijanov, se nam pridruži.
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
ŠPANŠČINA I (začetni), II in III (nadaljevalni)
Obseg ur: 70 ur letno po dve uri tedensko.
Program:
- Začetni za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
- Nadaljevalni za učence 8., 9. razreda, ki so predmet poslušali v preteklem letu.
VERSTVA IN ETIKA
Predmet je trileten, vendar ga je možno obiskovati le eno ali dve leti. Vsako leto obravnavamo različne tematske sklope. Prvo leto učenci spoznavajo temeljne pojme o nastanku religij in svet velikih svetovnih religij: krščanstvo, islam, budizem, hinduizem.
To je predmet, ki odkriva skrivnosti različnosti pogledov na življenje na planetu Zemlja. Delo poteka z uporabo različnih tehnik – debata, pogovor, izdelovanje plakatov. Je predmet za vse tiste, ki radi potujejo ali brskajo po leksikonih.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
RETORIKA
»Govor je mogočen gospodar, ki s skrajno majhnim in skoraj docela nevidnim telesom izvršuje najvišja božanska dejanja. Zmore namreč tako pomiriti strah in pregnati žalost, kakor tudi vzbuditi veselje in okrepiti usmiljenje.«
(Georgias, Hvalnica Heleni)
Retorika je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu spremlja tako rekoč celotno človeško zgodovino. Nikakor ne gre za sestavljanje govornih nastopov, ampak nam pokaže in nas nauči, kakšna je moč besede. In beseda lahko premika gore.
Učenci se seznanijo s pojmi, oblikami in tehnikami prepričevanja ter argumentiranja. Naučili se bodo samostojnega, koherentnega in kritičnega oblikovanja ter izražanja stališč in oblikovanja prepričevalnih tehnik.
Obseg ur: 32 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
GLEDALIŠKI KLUB
V gledališkem klubu boste učenci prepotovali pot od rojstva gledališča do današnjega časa. Na urah se boste prelevili v druge osebe, se ukvarjali z izraznimi možnostmi, s pantomimo, posnemanjem glasov in gibov, z improvizacijo, spoznavali boste različna dramska besedila, jih pisali tudi sami …
Poskušali se bomo znebiti treme pred nastopanjem, urili bomo pravilno izgovarjavo in skušali pripraviti krajšo gledališko predstavo. Ker je igralski poklic dinamičen, tudi mi ne bomo ves čas tičali samo v razredu, ampak bomo obiskali Slovenski gledališki inštitut, kjer se bomo s pomočjo delavnic in iger še pobliže spoznali z gledališkim svetom, si ogledali gledališko predstavo ter zakulisje nastajanja le-te.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda, ki še niso obiskovali tega predmeta.
LIKOVNO SNOVANJE I
Predmet omogoča učencem aktivnejše delovanje na kulturnem področju. Učenci v različnih likovnih tehnikah izražajo svoj notranji svet.
Učenci razvijajo svoj domišljijski svet in sproščajo lastno likovno ustvarjalnost. Ob tem učenci:
- razvijajo svojo umetnostno motoriko,
- izpopolnjujejo likovne tehnike,
- se urijo v prepoznavanju in vrednotenju likovnih del.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 7. razreda.
LIKOVNO SNOVANJE II
- Slikanje: gvaš, tempera, mešane tehnike (oljna voščenka, lepljenka).
- Plastično oblikovanje: kartonske konstrukcije.
- Grafika: monotipija, linorez.
- Risanje: svinčnik, tuš, oglje, suhe barvice, flomaster.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 8. razreda.
LIKOVNO SNOVANJE III
- Vidna sporočanja: razvijanje pozitivnega odnosa do vloge vizualnih komunikacij.
- Kiparstvo: kip in ambient – razvijanje prostorske predstavitve in plastične občutljivosti.
- Prostorsko oblikovanje: spoznavanje oblikovanja prostora kot kulturne dobrine.
- Risanje: zlati rez, s katerim razvijajo zmožnosti kompozicijskega raziskovanja.
Obseg ur: 32 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
ŠOLSKO NOVINARSTVO
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
POSKUSI V KEMIJI
Učenci:
- Proučujejo in poglabljajo znanja o okolju.
- Razvijajo veščine eksperimentalnega dela.
- Spoznajo značilnosti eksperimentalnega dela.
- Opazujejo eksperimente, beležijo podatke, postavljajo zaključke in poročajo.
- Samostojno po navodilih izvajajo preproste eksperimente.
Obseg ur: 35 ur letno po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 8. in 9. razreda.
RAČUNALNIŠTVO I – UREJANJE BESEDIL
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Uporabljati računalnik kot orodje, ki nam lahko olajša učenje in delo.
- Iskati informacije v različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Pisati in urejati besedilo v urejevalniku besedila.
- Izdelati kakovostno računalniško predstavitev.
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda, ki prvič vpisujejo predmet.
RAČUNALNIŠTVO II – MULTIMEDIJA
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Uporabljati računalnik kot orodje, ki nam lahko olajša učenje in delo.
- Iskati informacije po različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Fotografirati in snemati s tabličnim računalnikom ter posnetke nato obdelati.
- Programirati v programskem jeziku Python.
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 8. in 9. razreda.
RAČUNALNIŠTVO III – RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
Kaj se boste pri predmetu naučili?
- Kako so računalniška omrežja zgrajena in kakšne vrste omrežij poznamo.
- Iskati informacije po različnih medijih in primerjati njihovo kakovost.
- Varovati in zaščititi svoje in tuje podatke.
- Izdelati spletno stran (WordPress, HTML).
- Sodelovati, si pomagati, učiti se drug od drugega in tudi učiti se na napakah.
Obseg ur: 32 ur letno po ena ura tedensko.
Program: Za učence 9. razreda.
ASTRONOMIJA – DALJNOGLEDI IN PLANETI
Obseg ur: 35 ur letno po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
PREHRANA – SODOBNA PRIPRAVA HRANE (za učence 7. in 8. razreda)
Pri predmetu se učenci učijo, kako si s hrano ohranjamo zdravje in ga krepimo. Nadgrajujejo že pridobljeno znanje pri gospodinjstvu. Znanja, ki jih pridobijo, so primerna za uporabo v vsakodnevnem življenju. Predmet je še posebno dobrodošel za tiste učence, ki nameravajo nadaljevati šolanje na agroživilskem, turističnem in zdravstvenem področju. Delo se pretežno izvaja v individualni obliki.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program: Za učence 7. in 8. razreda
PREHRANA – NAČINI PREHRANJEVANJA (samo za učence 9. razreda)
Pri predmetu se učenci učijo, kako si s hrano ohranjamo zdravje in ga krepimo. Nadgrajujejo že pridobljeno znanje pri gospodinjstvu. Znanja, ki jih pridobijo, so primerna za uporabo v vsakodnevnem življenju. Predmet je še posebno dobrodošel za tiste učence, ki nameravajo nadaljevati šolanje na agroživilskem, turističnem in zdravstvenem področju. Delo se pretežno izvaja v individualni obliki.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program: Za učence 9. razreda
OBDELAVA GRADIV – LES
Proučevanje in preizkušanje raznih materialov je za učence največkrat najbolj zanimivo in hkrati tudi tisto, kar si pri tehnični vzgoji najbolj želijo.
Predmet omogoča spoznavanje različnih materialov.
Ob delu z lesom učenci:
• Urijo motoriko rok in celega telesa.
• Spoznavajo material in njegove lastnosti.
• Spoznavajo orodja za obdelavo.
• Pridobivajo izkušnje ob lastnih kreacijah.
Obseg ur: 35 ur letno; pol šolskega leta po dve uri tedensko.
Program: Za učence 7., 8. in 9. razreda.
ROBOTIKA V TEHNIKI (za učence 8. razreda)
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 8. razreda.
ELEKTRONIKA Z ROBOTIKO (za učence 9. razreda)
Pri predmetu elektronika z robotiko učenci pridobivajo osnovna spoznanja o geometriji in konstrukciji tipičnih oblik robotskih rok, o elektronskih krmiljih, ki so potrebna za računalniško vodenje, o čutilnikih (senzorjih), ki – vgrajeni v konstrukcijo – omogočajo povratno delovanje na krmilje. Seznanijo se s temeljnimi načeli računalniško vodene proizvodnje in z mestom robotike v njej. Ugotavljajo prednosti takega načina proizvodnje in smeri v razvoju sodobne tehnologije. Spoznajo različna področja, v katerih ima robotika pomembno vlogo. Pri pridobivanju praktičnih izkušenj si pomagajo z uporabo ustreznih didaktičnih sestavljank, s katerimi gradijo delujoče, računalniško krmiljene modele strojev, naprav in robotskih rok.
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 9. razreda.
ŠPORT ZA SPROSTITEV (za učence 7. razreda)
Program izbirnih predmetov dopolnjuje osnovni program šolske športne vzgoje in skupaj z njim predstavlja obogateno celoto. Šola bo v naslednjem šolskem letu ponudila enoletni program Šport za sprostitev, ki bo obsegal spoznavanje zdravega načina življenja, doživljanje sprostitvenega vpliva športne vadbe, spodbujanje medsebojnega sodelovanja, zdrave tekmovalnosti in sprejemanje drugačnosti, spopolnjevanje športnega znanja v badmintonu, namiznem tenisu, plezanju, orientaciji, teku na smučeh, tenisu, dvoranskem hokeju, odbojki oz. odbojki na mivki, predstavitvi novih športov…
Program bo potekal v naravi, hribih, telovadnici, na zunanjih igriščih.
Obseg ur: 35 ur letno; po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 7. razreda.
Opomba: Del programa bo zaradi specifike lahko organiziran tudi ob sobotah.
ŠPORT ZA ZDRAVJE (za učence 8. razreda)
Program športa za zdravje se navezuje na osnovni program šolske športne vzgoje in ga dopolnjuje ter skupaj z njim predstavlja obogateno celoto. Program bo obsegal spoznavanje pomena redne športne vadbe in primerne prehrane za zdravje in dobro počutje, spodbujanje medsebojnega sodelovanja, zdrave tekmovalnosti in sprejemanja drugačnosti, spoštovanje pravil športnega obnašanja, doživljanje sprostitvenega vpliva športne vadbe, spopolnjevanje športnih znanj tistih športov rednega učnega načrta športne vzgoje, ki ponujajo možnost poznejših dejavnosti v prostem času (atletika, ples, aerobika, odbojka, košarka, nogomet…).
Program bo potekal v telovadnici, na zunanjih igriščih, v naravi.
Obseg ur: 35 ur letno; po eno ali več ur tedensko do izpolnitve predvidene realizacije.
Program:
- Za učence 8. razreda.
Opomba: Del programa bo zaradi specifike lahko organiziran tudi ob sobotah.
IZBRANI ŠPORT – ODBOJKA, NOGOMET ali KOŠARKA
Program se bo izvajal v telovadnici, na zunanjih igriščih, v naravi. Na prijavnici navedite želeni šport.
Obseg ur: 32 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 9. razreda.
PLES (Ples, Starinski in družabni plesi, Ljudski plesi)
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
ANSAMBELSKA IGRA
Pri izbirnem predmetu ansambelska igra – šolski band bodo učenci igrali na električna, klasična in Orffova glasbila. Program omogoča velik izbor glasbenih vsebin od popa, jazza in rocka in se prilagaja učenčevim interesom in sposobnostim. Predmet spodbuja skupinsko muziciranje in sodelovanje ter je naravnan praktično, saj otroci sami izvajajo glasbo. Predmet je primeren za učence brez glasbenega predznanja, pa tudi za tiste, ki obiskujejo glasbeno šolo. Učenci bodo svoje dosežke predstavili na različnih nastopih.
Obseg ur: 35 ur letno, ena ura tedensko ali dve uri na štirinajst dni.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
LITERARNI KLUB
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
FILOZOFIJA ZA OTROKE: KRITIČNO RAZMIŠLJANJE
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
VEZENJE: OSNOVNI VBODI IN TEHNIKA VEZENJA
Obseg ur: 35 ur letno po eno uro tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
TURISTIČNA VZGOJA
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda. Skupina je lahko heterogena.
ZGODOVINA – ODKRIVAJMO PRETEKLOST SVOJEGA KRAJA
Je enoletni izbirni predmet vezan na razred. Cilji in vsebine se povezujejo s cilji in z vsebinami zgodovine kot rednega predmeta. Učni načrt je zasnovan tako, da se cilji in vsebine glede na zanimanje učencev izbirajo, razširjajo in poglabljajo. Učni načrt je sestavljen iz štirih tematskih sklopov: Srednjeveške zgodbe, Kako smo potovali?, Slovenci kot vojaki in Selitve skozi zgodovino. Učiteljica glede na zanimanje učencev, materialne pogoje šole in zastopanost teme v kraju in okolici izbere dva tematska sklopa izmed štirih, ki jih obravnava v 35 učnih urah. Del učnih ur se izvede tudi v obliki zaokroženih časovnih sklopov v obliki terenskega dela, možna je razširitev z izdelavo zgodovinske raziskovalne naloge.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7. ali 8. razreda.
FILMSKA VZGOJA – FILMSKI ŽANRI
Ob ogledih filmov in filmskih odlomkov od nekoč do danes se bomo preizkusili kot filmski kritiki, pri tem pa spoznali raznolika filmska izrazna sredstva ter primerjali filmske zvrsti in žanre. Ob ustvarjanju kratkih filmov bomo postali snemalci, igralci, režiserji, scenaristi in še kaj. Ker pri filmu brez sodelovanja ne gre, bomo razvijali zmožnosti za skupinsko delo. Posvetili se bomo risanju filmskih načrtov oz. zgodborisov ter ravnanju s snemalno opremo, pri čemer bodo nastajala prava filmska dela. Spoznali se bomo s pomenom zvoka, montaže in filmskih trikov. Zadnji del leta pokažemo svoje filmsko znanje z izdelavo lastnih kratkih filmov, s katerimi sodelujemo tudi na mladinskih filmskih festivalih.
Obseg ur: 35 ur letno po dve uri tedensko v prvem polletju.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
LOGIKA
Pri urah logike bomo ugotavljali kdo laže in kdo govori resnico. Končno bomo razumeli starše, ko rečejo, da si lahko izberemo sladoled ali čokolado. Ugotovili in druge naučili bomo pravega pomena veznikov “in”, “ali”, “če-potem” ter “natanko tedaj”. Pouk logike bomo izvajali preko logičnih nalog in primerov iz življenja.
Poleg izjavne logike se bomo naučili reševati vrsto japonskih iger kot recimo SUDOKU, KAKURO, FUTOŠIKI in druge. Če še ne znaš, se boš naučil sestaviti Rubikovo kocko ter spoznal kakšno novo igro s kartami. Hkrati se bomo navadili urejenega in preglednega reševanja nalog, kar ti lahko koristi tudi pri drugih predmetih in tvojem šolanju na splošno.
Obseg ur: 35 ur letno po ena ura tedensko.
Program:
- Za učence 7., 8. in 9. razreda.
GLASBA - GLASBENA DELA
Pri izbirnem predmetu glasba (glasbena dela) – šolski band bodo učenci igrali na električna, klasična in Orffova glasbila. Program omogoča velik izbor glasbenih vsebin od popa, jazza in rocka in se prilagaja učenčevim interesom in sposobnostim. Predmet spodbuja skupinsko muziciranje in sodelovanje ter je naravnan praktično, saj otroci sami izvajajo glasbo. Predmet je primeren za učence brez glasbenega predznanja, pa tudi za tiste, ki obiskujejo glasbeno šolo. Učenci bodo svoje dosežke predstavili na različnih nastopih.
Obseg ur: 35 ur letno, ena ura tedensko ali dve uri na štirinajst dni.
Program: Za učence 7., 8. in 9. razreda.